Passersystem
Passersystemet är baserat på ett system med ILOQ nyckel, brickläsare och låsbrickor, som enkelt kan spärras om någon medlem förlorar sin nyckel eller en av sina brickor. För att öppna en dörr håller man låsbrickan framför läsaren (max 5 centimeter). ILOQ nyckeln passar till ytterdörrar, miljöhuset och allmänna utrymmen. Varje medlem har fått tre låsbrickor. Det går att kvittera ut fler brickor genom att kontakta föreningens förvaltare som utfärdar nya brickor mot en avgift på 150 kr per bricka.
En borttappad ILOQ nyckel kostar ca. 1300 kr att ersätta.
Systemet har ingen portkod utan använder istället en porttelefon, som finns monterad på höger sida om entrén. För att ringa på en lägenhet väljer man lägenhet med SÖK knapparna och trycker därefter på RING knappen. Mottagaren kan öppna entredörren genom att trycka på siffran fem "5" på en tonvalstelefon. Om man använder en smartphone utan knappar måste man först välja att visa sifferpanel.
Kontakta styrelsen ellerfastighetsförvaltaren för att ändra telefonnummer som är inprogrammerat för respektive lägenhet.
För att undvika tjuvringningar mitt i natten är porttelefonen endast aktivt mellan 07:00 - 21:00. Det går att använda porttelefonen även utanför dessa tider om man istället slår in telefonnumret till lägenhetsinnehavaren och sedan trycker på RING knappen. Observera att det måste vara samma telefonnummer som är inlagt i systemet.