Felanmälan
Bostadsföreningen har ingen egen personal som hanterar felanmälningar utan använder sig av ett antal entreprenörer. Observera att felanmälningar inte kan göras via kontaktformuläret på hemsidan utan görs direkt till respektive entreprenör.
- Bredband & Kabel-TV
- Ekonomisk förvaltning
- Fastighetsförvaltning
- Hissen
- Störningsjouren
Bredband & Kabel-TV
Vid frågor angående Bredband och Kabel-TV, kontakta Bredband2, Bredbandsbolaget eller Tele2.
Ekonomisk förvaltning
Fastum är föreningens ekonomiskaförvaltare. Vid frågor angående hyra/avgifter kontakta kundsupporten.
Fastum öppetider
Måndag-Torsdag: 08:00-12:00, 12:30-16:00
Fredag : 08:00-12:00, 12:30-15:00
Telefon: 90 220
Email: kundsupport@fastum.se
Fastighetsförvaltning
Föreningen anlitar Nabo som teknisk förvaltare av Brf Solna Majorens båda fastigheter. Felanmälan kan göras antingen via telefon eller ett formulär för anmälningar på https://nabo.se/felanmalan
Nabo öppettider
Måndag-Fredag: 07:00-16:00 (samma telefonnummer fungerar under övrig tid men ärenden debiteras då extra)
Telefon: 010-288 00 26
Webb: https://nabo.se/felanmalan
Vid akuta ärenden är du välkommen att kontakta jouren på samma nummer 010-288 00 26. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person. Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07-16. Observera att ärenden på jourtid debiteras extra.
Hissen
Sedan sommaren 2012 har föreningen ett avtal med Amsler Hiss om drift och underhåll av fastigheternas båda hissar. Felanmälan görs på nedanstående kontaktnummer beroende på vilken tid på dygnet som felanmälan görs.
Amsler öppetider
Kontorstid: 08-55643300
Jour: 08-7468025
Störningsjouren
Brf Solna Majoren har inget avtal med störningsjouren och hänvisar istället till polisen (114 14).